Da li ste drugačiji ili unikatni? Uočite razliku i napredujte

0

Da li ste nekada za sebe ili svoj biznis rekli da ste drugačiji? A da ste unikatni? Ima li uopšte razlike između ova dva pojma?

Koja je razlika?

Bilo da se radilo o biznis iil ličnom koučingu, neretko sam čuo svoje klijente kako kažu da su drugačiji, misleći da time ističu svoje vrednosti i snage. Međutim, između prideva drugačiji i unikatan postoji fundamentalna razlika, a to je razlika u fokusu. Reći da ste drugačiji, vi usmeravate fokus na druge ljude i upoređujete vaše osobine, talente, dostignuća sa nekim drugim. Sa druge strane, kada kažete da ste unikatni, fokus je na vama samima. Unikatnost u sebi ne sadrži nikakvu prethodnu komparaciju.

Daću vam primer…

Jednom prilikom kada sam držao razgovor za posao, svakom kandidatu sam, između ostalog, postavio pitanje – „Zbog čega bismo odabrali Vas umesto nekog drugog?“. Jedan od kandidata istakao je kako je on od mnogih koji se prijavljuju za posao bolji jer poseduje određeni set veština koji smatra da drugi nemaju. Međutim, teško je uopšte reći zašto ste drugačiji od drugih kandidata jer da biste tako nešto mogli da kažete, morali biste sve da ih znate. Pa čak i da ih zaista znate, morali biste da razmišljate o tome kakvi su drugi kandidati i da napravite poređenje. Primećujete li kako ovo troši vašu energiju na pogrešan način?

Drugi kandidat na istom razgovoru za posao dao je odgovor na prethodno pitanje: „Ja sam timski igrač i volim da radim sa ljudima.“. Takođe je istakao koje talente poseduje i na koji način veruje da može da pomogne kompaniji. Tako je odmah privukao moju pažnju jer je istakao kako je jedinstven, ne u poređenju sa drugima, već sam za sebe. Naravno, drugi kandidat je bio odabran za posao. Tako da ako ste i sami kandidat za posao, trebalo bi da se potrudite da objasnite šta su vaše snage i kako se to uklapa u kompaniju za čiju poziciju konkurišete.

Nemojte se porediti sa drugima

Tendencija poređenja je nešto sa čime se stalno susrećem u svom poslu. Klijentima tada kažem da postave sebi pitanje: „Zašto mi je fokus na drugima?“, „Zašto razmišljam kakvi su drugi?“, „Kako to meni može pomoći u životu?“. Kada ljudi počnu da se pitaju, onda konačno i dođu do odgovora i shvate da drugi ljudi nisu bitni za njihov uspeh. Što je najznačajnije, onda počnu da cene ono što poseduju, a tada kreće ekspanzija i napredak, kako u poslu, tako i na svim ostalim poljima.

Kada me na poslovnim sastancima pitaju zašto je naš koučing program ili neki trening drugačiji od ostalih koji se nude na tržištu, nikada ne govorim kako smo mi drugačiji u odnosu na konkurenciju i u čemu smo bolji, već sa osobom preko puta stola podelim šta je to u šta mi verujemo i opišem zašto su naši programi jedinstveni.

Energija koju ulažete u lično brendiranje ili brendiranje vašeg biznisa najbolje je iskorišćena kada je usmerite na ono što vas čini unikatnim – vaše snage i talente. To je ono zbog čega ste vredni i što vam otvara vrata za nove klijente i odnose, a ne ono zbog čega se razlikujete od drugih. Morate biti ono ko jeste jer ćete samo tada uspeti da dođete do željenih rezultata.

Piše: Hans Buster, osnivač Synergy Talents i profesionalni kouč

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here