Nije samo Jugo obeležio mladost starijih generacija u bivšoj zemlji. Trabant, Wartburg, Zastava 750, Zastava 101, sve su to modeli koji su decenijama unazad krstarili našim drumovima.

Ovo su samo neka od najpopularnijih vozila u bivšoj Jugoslaviji.

1. Yugo 45

Počeo je da se proizvodi 1981. godine u kragujevačkoj fabrici automobila Zastava. Italijanski Fiat je dizajnirao ovaj model, specijalno za našu fabriku, a nacrt šasije je napravljen po uzoru na Fiat 127.

 

2.  Zastava 750

Mnogo poznatiji u narodu kao Fića. Ovaj automobil je takođe jedan od simbola nekadašnje zemlje, a počeo je da se proizvodi 1962. godine, takođe u Kragujevcu, po licenci za Fiat 600. Koristile su ga mnogobrojne državne ustanove kao „službeno vozilo“, jedna od njih je i tadašnja policija. Mnogi su svoja prva znanja o vožnji stekli za volanom Fiće u auto-školama, a slavu je stekao i u auto-moto sportu, kao automobil rezervisan za trke u „nacionalnoj klasi“.

 

3. Citroen 2CV

Spaček je delo francuskog dizajnera Pjer-Žila Bulanža. U Jugoslaviji je silazio sa fabričkih traka slovenačke firme TOMOS.

 

4.Lada 1300

Napravljena je po uzoru na italijanski Fiat 124. Proizvodnja ovog automobila, odvijala se u nekadašnjem Sovjetskom Savezu, a jedan je od najpopularnijih modela svoga vremena.

 

5. Wartburg

Dobio je ime po nemačkom zamku, koji se nalazi u blizini Ajzenaha. Proizvodi se u ovom gradu Istočne Nemačke, u periodu od 1966. do 1988. godine.

 

6. Trabant

Takođe „ponos“ istočnonemačke auto industrije, a proizvodio se u fabrici  VEB Sachsenring blizu grada Cvikau. Premijeru je doživeo 1958. a nedugo zatim su prvi trabanti stigli na jugoslovensko tržište.

 

7. Reno 4

Kultni model francuskog giganta, proizvodio se u fabrici IMV u Novom Mestu. Danas je ovaj pogon u vlasništvu Renoa. Bio je ljubimac jugoslovenske „srednje klase“, a ukupno je proizvedeno oko 580 000 modela.

 

8. NSU Prinz

Modeli ovog automobila rađeni su u sarajevskoj fabrici Pretis. Ukupno je napravljeno oko 15 000.

 

9. Zastava 101

Kragujevačka fabrika je počela sa proizvodnjom „Stojadina“ 1971. godine. Dizajnirana je po nacrtu modela  Fiat 600D.

 

10. Mercedes W123

Ovaj automobil je bio popularan među Jugoslovenima, koji su sedamdesetih otišli na privremeni rad u Zapadnoj Evropi. Bio je simbol uspeha, postignutog daleko od rodnog kraja.

 

11.  Austin

Proizvodnja je počela 1967. godine je u slovenačkoj fabrici IMV.

 

12. VW Golf

Proizvodio se u Jugoslaviji od 1976. godine, u Tvornici automobila Sarajevo.

 

13. Opel Kadet

Bio je jedan od najpopularnijih automobila Zapadne Nemačke, a u našoj zemlji je rađen u kikindskoj fabrici IDA .

 

Pročitaj još >>>

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here