Izbacite hleb iz ishrane i organizam će vam biti večno zahvalan

0
foto: wikipedia

Što manje ugljenih hidrata, to je svetski trend u ishrani. A kako naš metabolizam reaguje kad izbacimo žitarice?

REGULIŠE SE NIVO INSULINA
Hleb, i beli i od celog zrna, najbrže podiže nivo insulina u krvi jer je skrob iz žitarica čista glukoza,
odnosno prost šećer.
– Da bi proces mršavljenja počeo, treba da smanjimo količinu insulina u krvi, a to postižemo čim izbacimo hleb i ostale proizvode od brašna – objašnjava Marina Francišković, nutricionistkinja.
GUBE SE KILOGRAMI
Kad prestanemo da jedemo hleb, prvo izbacujemo višak vode koja se vezuje uz glikogen.

– Sledeća faza je topljenje masnih naslaga. Naravno, samo ukoliko je unos ukupnih ugljenih hidrata i dalje smanjen – upozorava naša sagovornica.
MOZAK NE TRPI
Mozak se ne hrani glukozom, već hemijskom supstancom adenozin trifosfatom (ATP). ATP se dobija
iz tri izvora: iz glukoze, iz masnoća ili masnih kiselina i iz ketonskih tela koja nastaju razgradnjom masnoća. Neke ćelije u telu koriste sva tri energetska izvora, a neke ne. Mozak, srce i mišići koriste glukozu, ali u njenom nedostatku prebacuju se na ketone kao izvor energije.
– Iako pojedine ćelije mozga i crvena krvna zrnca zahtevaju glukozu za pravilan rad, ne moramo je unositi hranom jer telo poseduje sopstvene mehanizme za stvaranje glukoze od masti i proteina procesom glukoneogeneze – kaže naša sagovornica.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here