foto:coppercom.rs

Mašina za veš prestaje sa radom posle 2.500 pranja, televizor posle 20.000 pogledanih sati, a novi mobilni telefoni traju oko dve godine, pokazuju istraživanja.

U oktobru 2013. kupio sam „kandi“ frižider. Garancija mu je bila dve godine. Tri meseca posle isteka garantnog roka pokvario se termostat. Popravku sam platio 2.500 dinara, požalio nam se Tadija Filipović iz Zaječara.

Tadija nije jedini koji nam se javio jer ima problem sa belom tehnikom i kućnim aparatima. Uglavnom su situacije sledeće – čim istekne garancija, počinju kvarovi i problemi. Ljudi se žale na veš-mašine, frižidere, televizore…

Da je ovo problem koji muči mnoge građane Srbije, možda najbolje oslikava podatak da je prošle godine Ministarstvo trgovine zabeležilo 1.634 prigovora potrošača koji su se odnosili na belu tehniku, kuhinjske aparate, klima uređaje, televizore. Ova brojka čini čak 13,4 odsto ukupnog broja potrošačkih žalbi.

Evropski potrošački centar istraživao je fenomen brzog kvarenja tehnike i došao do zaključka da je rok trajanja aparata sve kraći, jer proizvođači namerno prave lošije proizvode koji su programirani da se brže kvare. Izračunali su da mašina za veš prestaje sa radom posle 2.500 pranja, televizor posle 20.000 pogledanih sati, a novi mobilni telefoni traju oko dve godine.

– Mašina za veš koja je nekada trajala i više od 20 godina, danas radi samo pet, pegla četiri, frižideri i šporeti od sedam do 10 godina –pokazalo je istraživanje.

Petar Bogosavljević, predsednik Pokreta za zaštitu potrošača, kaže da izveštaji u Srbiji, takođe, pokazuju da kvarovi obično nastaju odmah posle isteka garantnog roka.

– Tehnika ima vrlo kratke garantne rokove, a kvalitet proizvoda svake godine opada. Ranijih godina garancije su davane na godinu dana, ali je sada Zakonom o zaštiti potrošača propisano da se garancija mora davati na najmanje dve godine. E sad, pošto posle tog perioda dolazi do učestalih kvarova, potrošači razmišljaju da li im se isplati da popravljaju belu tehniku i električne aparate ili im je bolje da kupe nove uređaje – objašnjava Bogosavljević.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here