Predstavnici tri opštine sa istoka Srbije zatražili su pomoć od Ministarstva građevine i saobraćaja za obnovu pruge Niš–Prahovo. Ova pruga je veoma važna za razvoj tog dela Srbije i nalazi se u izuzetno lošem stanju.

Od 170.000 pragova na pruzi Niš–Prahovo više od 60 odsto je istrulelo. Zato teretni i putnički vozovi idu prosečnom brzinom od 30 kilometara na sat. Za Svrljig, Knjaževac i Zaječar ova saobraćajnica je jedna od najvažnijih.

– Očekujem da će ova pruga vrlo brzo ući u postupak rekonstrukcije, očekujem da će biti mogućnosti da to bude brza pruga i na taj način ćemo još više značaja dati razvoju istočne Srbije – kaže narodni poslanik Milija Miletić, a prenosi Telegraf.

Za privrednike je ova pruga najbrži i najjeftiniji način da robu transportuju do luke Prahovo.

– Ako stanje na ovom delu pruge ostane kao i do sada, imaćemo jako veliki problem sa isporukom naših proizvoda – kaže generalni direktor „DIV Betonski pragovi“ Svrljig Marko Nikolić.

Pruga je izgrađena pre skoro 100 godina. Duga je 112 kilometara i gradila se 15 godina. Ova pruga od Niša do Prahova korišćena je za snimanje sedam igranih i dokumentarnih filmova. Svakako najpoznatiji od njih je Dvoboj za južnu prugu.

Slavko Milenković, koji je kao pružni radnik ovde radio 36 godina, seća se da je nekada tu dnevno prolazilo i po 40 vozova.

– Prevozila se roba, prevozila se ruda, prevozilo se gvožđe, sve se prevozilo. Teretni i putnički saobraćaj. To je veoma bitno za ovaj kraj – kaže Slavko Milenković.

Ova pruga veoma je važna i za razvoj turizma.

– Opština Svrljig je ruralnog karaktera, ali ima potencijala za razvoj etno turizma. Zato i vidimo železnički saobraćaj kao način za prevoz turista – kaže predsednica opštine Svrljig Jelena Trifunović.

U „Železnicama Srbije“ kažu da bi rekonstrukcija ove pruge mogla da počne u proleće naredne godine i da je ona veoma važna i za razvoj rudarskog basena „Bor.

1 KOMENTAR

  1. Na pruzi Niš-Prahovo pragovi istruleli, železničke stanice su pred raspadanju ili ne rade, kao da su putnici na tom pravcu drugog reda putnika. Ministarka Zoka forsira brzu prugu Beograd-Budimpešta, a ostale pruge zanemaruje. Možda planira na pruzi Niš-Prahovo uvede kineske vozove bez metalnih pruga, već „virtuelne-leteće“. Za higijenu toalete niko ne brine ili su uništeni. Na železničkoj stanici u Nišu u toalet nije moguće da se uđe, izmet je do vrata, a smrad i napolje. Dešava se da inspekcija zatvori WC, a železničari se zadovolje lepljenjem obaveštenja da je toalet inspekcija zatvorila, bezobrazna. U Boru postoji WC, ali godinama je zaključan, pa putnici uprskaju stanicu, no gde bi se praznili.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here