Koliko puta vam se u prodavnici desilo da kupite mnogo više nego što ste planirali i samim tim potrošite i više novca?

Većina nas nije svesna kakvim se sve trikovima trgovci služe kako bi nas naterali da kupimo više i ostavimo im više novca. Predstavljamo vam 10 najvećih zamki u koje kupci upadaju.

1. Kase

Kase

Foto: brightside.me
Više od 60 % kupaca vraća nepotrebne stvari kada se nalazi na kasi. Kako bi sprečili kupce da ovo rade, kase su napravljene tako da nepotrebne namirnice ne možete ostaviti nigde drugde, već ih morate ostaviti u svojoj korpi.

2. Odmor bez odmora

Odmor bez odmora

Foto: brightside.me
Mesta gde možete da pojedete nešto tokom kupovine i malo se odmorite namerno su napravljena tako da ne možete da na njima provedete mnogo vremena. Neudobne stolice, malo mesta između stolova i ogromna buka služe tome da vas nateraju da što pre pojedete svoju hranu i napustite objekat. Ovo omogućava stalni protok mušterija u tržim centrima.

3. Nema prozora ni časovnika

Nema prozora ni časovnika

Foto: brightside.me
Poznato je da u kockarnicama nema prozora ni časovnika kako bi ljudi izgubilo osećaj za stvarnost i vreme i proveli što više vremena na tom mestu, a svi znamo da je vreme novac. Istim trikom služe se i u tržnim centrima.

4. Prijatna atmosfera u radnjama

Prijatna atmosfera u radnjama

Foto: brightside.me
Dok su hodnici u tržnim centrima jarko osvetljeni i bučni, same prodavnice su sušta suprotnost tome. Svetlo je manje jako, a muzika je mirna i tiša . Sve ovo stvara prijatnu atmosferu koja vas tera da provedete više vremena unutra.

5. Pametne kabine za probu

Pametne kabine za probu

Foto: brightside.me
Ogledala i osvetljenje u kabinama za probu napravljena su tako da izgledate mršavije, više i mnogo lepšeg tena. Neke prodavnice veša npr. dodaju ružičasti pigment u ogledala kako bi vaša koža izgledala preplanulo. Ovaj trik im itekako uspeva, jer što bolje sebi izgledamo u nekoj odeći, veća je šansa da ćemo je kupiti.

6. Zamena mesta namirnica

Zamena mesta namirnica

Foto: brightside.me
Ako već neko vreme kupujete stvari u istom marketu, znate gde se šta tačno nalazi i idete pravo tamo, bez razgledanja. Kada robi zamene mesta, moraćete da tragate za onim što vam je potrebno, a velike su šanse da usput kupite i stvari koje vam zapravo nisu potrebne.

7. Pametno osvetljenje

Pametno osvetljenje

Foto: brightside.me
Svako zna kakva je boja zrelih banana ili paradajza, ali trgovci se služe trikom koji im omogućava da vam prodaju i voće koje nije savršeno zrelo ili je pak prezrelo. Sve nepravilnosti u boji plodova rešavaju osvetljenjem koje ispravlja boju i čini da izgledaju mnogo bolje.

8. Lažna potražnja

Lažna potražnja

Foto: brightside.me
Ako uzmemo sokove kao primer, možda ste primetili prazan prostor između pakovanja. Zbog toga kupci pomisle kako je taj proizvod tražen i prodaje s dobro jer je kvalitetan. Nažalost, ovo je uglavnom samo trik kojim se služe marketi kako bi stvorili iluziju visoke potražnje proizvoda.

9. Manipulacija zasnovana na manju samopouzdanja

Manipulacija zasnovana na manju samopouzdanja

Foto: brightside.me
Ogledala van kabina imaju takođe vrlo važnu ulogu. Ako se nekome ne dopada kako izgleda, to što na sve strane vidi svoj odraz će ga samo podsećati na činjenicu da nije zadovoljan svojim izgledom. Ovaj surovi trik će vas bukvalno naterati da kupite nešto kako biste popravili sliku o sebi.

10. Uloga kontrasta

Uloga kontrasta

Foto: brightside.me
Dva proizvoda gotovo iddentičnih karakteristika nalaze na istoj polici, ali jedan se prodaje po ceni od 99, drugi po ceni od 79 evra. Jeftiniji se odlično prodaje, dok je potražnja za skupljim slaba. Zbog čega se ovo dešava? Zato što proizvode ne cenimo prema stvarnim karakteristikama, već samo gledamo jesmo li napravili dobru pogodbu tom kupovinom.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here