Top 8 namirnica za zdravlje žena

0
foto: pixabay

Zdrava ishrana je važna i za žene i za muškarce, ali različiti polovi imaju i različite prehrambene potrebe.


Semenke lana

Žene bi svakodnevno trebalo da jedu semenke lana, jer su one korisne za opštee zdravlje. Bogate su omega-3 masnim kiselinama i smanjuju rizik od razvoja bolesti srca i raka dojke. Takođe, semenke lana deluju protiv upala, sprečavaju artritis, poboljšavaju probavu i olakšavaju probleme koje uzrokuje sindrom iritabilinog creva.

semelana
foto: pixabay

Losos

Losos je bogat gvožđem, koje obično nedostaje ženama, ali sadrži i omega-3 masne kiseline. Jedenjem lososa ćete poboljšati svoje raspoloženje. Stručnjaci tvrde da omega-3 kiseline pomažu u lečenju depresije.

losos
foto: pixabay

Brusnica

Brusnica je korisna jer smanjuje rizik od raka dojke, razvoja bolesti srca i sprečava i leči infekcije urinarnog trakta. Preporučuje se da žene svakog drugog dana popiju čašu soka od brusnice.

foto: wikipedia
foto: wikipedia

Spanać

Iako ga mnogi ne vole, treba imati na umu da je spanać bogat vitaminima, mineralima i magnezijumom. Osim toga, ublažava simptome PMS-a, oticanja i osetljivosti grudi i nadutosti.

spanać
foto: pixabay

Orasi

Eksperti tvrde da su orasi bogati omega-3 masnim kiselinama, antioksidantima i fitosterolima, koji su važni u smanjenju rizika od raka dojki. Omega-3 kiseline su korisne za kosti i pomažu u lečenju artritisa i depresije. Orasi sadrže još kalcijum, magnezijum i folnu kiselinu.

foto: wikipedia
foto: wikipedia

Ovas

Ovas je važan za dobro zdravlje žena, održava srce zdravim, odličan je za varenje, kontroliše krvni pritisak, sadrži vitamin B6 koji ublažava simptome PMS-a i poboljšava raspoloženje. Folna kiselina koju ovas sadrži sprečava probleme pri porođaju i veoma je značajna za žene tokom i posle trudnoće.

foto: wikipedia
foto: wikipedia

Mleko

Nedostatak kalcijuma je jedan od glavnih zdravstvenih problema koji pogađaju žene širom sveta. Mleko je apsolutno neophodno ženama u bilo kom uzrastu, izvor je kalcijuma i štiti od osteoporoze. Korisno je i u ublažavanju simptoma PMS-a.

mleko
foto: pixabay

Paradajz

Karotenoid koji je važan za zdravlje je likopen, pigment koji se nalazi u paradajzu. Istraživanja su pokazala da likopen sprečava razvoj raka dojke i smanjuje rizik od bolesti srca.

foto: pixabay
foto: pixabay

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here