Svima se desilo da u supermarketu ili pijaci kupe paradajz koji nema onaj dobro poznati slatkasto kiseli ukus.

Naučnici tvrde da paradajz nije slučajno izgubio ukus, već da se to desilo tokom poslednjih nekoliko decenija njegovog masovnog uzgajanja u komercijalne svrhe.

Međunarodni tim stručnjaka proučio je skoro 400 varijeteta paradajza, od savremenih do najstarijih sorti, kako bi utvridili šta se dešava sa najpopularnijim svetskim voćem, jer paradajz to i jeste – voće.

Oni su utvrdili da je višedecenijsko uzgajanje što većeg i što otpornijeg paradajza dovelo do gubitka 13 hemikalija koje utiču na njegov prepoznatljivi ukus. Na gubitak ukusa uticale su specifične genetske promene ove biljke.

Stručnjaci navode da bi proizvođači semena mogli lako da postignu da paradajz iz supermarketa ponovo bude ukusan, a sve što je potrebno da urade je da primene tehniku ukrštanja sorti.

Proces bi bio sličan prirodnom oprašivanju biljaka, samo što bi se odvijao u laboratorijama. Naučnici bi mešali savremene sorte paradajza sa starim soratama i izdvajali biljke koje su najbliže onome što žele da postignu.

Posle nekoliko generacija, rezultat bi bio ukusniji paradajz, napravljen bez, za neke, spornog rada na genima.

IZVORN1
PODELI

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here